2016. június 04. - Budai Lotti
Rólam

Rólam

Lotti vagyok, pályakezdő író, történelem-rajongó és örök kíváncsi, tanuló és utazó… Végzettségem szerint jogász volnék, de a paragrafusok és szerződések világa sosem kötött le igazán. Már egyetem alatt elkezdtem más irányba kacsingatni többek közt a művészettörténet és a divattervezés felé, sőt még egy rajz tanfolyamot is lelkesen látogattam, de eme próbálkozás tehetségtelenség okán hamar hamvába hullt…:) Mindemellett rengeteget olvastam, főleg történelmi regényeket, illetve kisebb szösszenetek, novellák erejéig az írással is megpróbálkoztam. Már a családi ügyvédi irodában ténykedve fogtam bele első történelmi regényembe: egy, a századfordulós Cote d’Azure egyik fürdővárosában játszódó, Downton Abbey-s hangulattal megfűszerezett detektívregény formájában.

Szerelemmel, titkokkal, gyilkosággal és mindenféle izgalmakkal tűzdelt kis történet kerekedett belőle. Nem tetszett. De! Nem csüggedtem, sorra vettem a hibáimat, s kutatni kezdtem, hogyan küszöbölhetném ki őket. Ezután láttam neki a második történelmi regény-ötletem kimunkálásához: egy XIV. Lajos udvarában forgolódó udvarhölgy tragikummal és szerelemmel fűszerezett sorsának alakulása, melyet árnyékként követ egy megszállott férfi szenvedélye, egy lopott nyakék, egy gyilkos titok és a századvégi Franciaország kedélyeit felborzoló mérgezési botrány, az ún. Affair des Poisons baljós szelleme. S végül hosszas kutatómunkát, illetve a karaktereim alapos kidolgozását követően neki is kezdtem az írásnak… S meg sem álltam másfél millió leütésig. Ez kb. hétszáz oldalnyi szöveget jelent, egy átlagos könyvméretet véve alapul. Természetesen egy ilyen mű már önvédelmi fegyverként is használható, hát bölcsen két kötetre osztottam, s így küldtem el több kiadónak.

Ismervén, az egyébként is szűkös magyar piacra betörni kívánó ismeretlen írók esélyeit, nem áltattam magam vérmes reményekkel, lélekben már a magánkiadásra készültem, mikor megtörtént a csoda: nem sokkal egymás után két kiadó is jelentkezett a regényemért, melyek közül az egyikkel hamarosan meg is történt az egymásra találás. S most itt vagyok, első könyvem megjelenésére várva, mely A Borostyánszemű címet fogja viselni (előreláthatóan 2016 októberében jelenik meg a Geopen Kiadó gondozásában, alkalom adtán vegyétek, vigyétek, olvassátok.:). Most éppen a következő könyvemen, a Sirzan szellemén dolgozom, mely a Nagy Mogulok Indiájának, majd a Dicsőséges Forradalom Angliájának világába kalauzolja el az olvasót.
Azaz éppen főállású íróvá alakulok át, a családi ügyvédi irodából ugyanis lelkes és büszke felmenőim által haza lettem parancsolva a számítógép mellé, hogy a jog helyett az írásban teljesítsem ki magam. S miközben így teszek, kutatásaim során annyi érdekességgel, annyi megosztani valóval találkozom, hogy úgy döntöttem, útjára indítom ezt a blogot, melyben régvolt korok, suhogó szaténszoknyákba bujtatott hölgyeinek hétköznapjaival, korabeli pletykákkal és érdekfeszítő asszonyi sorsokkal igyekszem megismertetni reménybeli olvasóimat…

A bejegyzés trackback címe:

https://rizsporoshetkoznapok.blog.hu/api/trackback/id/tr988779746
süti beállítások módosítása